CUM FUNCTIONEAZA
CERE DESPAGUBIRI
Apasa butonului “CERE DESPAGUBIRI” si vei completa un formular scurt (intr-un minut) cu datele zborului, nume si adresa de email.
Nu furnizam o interfata automata pentru verificarea zborului. Verificarile sunt facute personal de noi, in acest fel avem posibilitatea de a verifica in plus si alte informatii care nu sunt cuprinse in interfetele companiilor de date de zbor (care se axeaza doar pe rapoartele companiilor aeriene).
In cazul in care despagubirea este datorata, iti trimitem un email cu Contractul nostru.
In continuare este o explicatie detaliata a unui astfel de Contract intre Despagubire Zbor S.R.L. (denumit in continuare detinatorul) si tine, pasagerul, care ai putea fi indreptatit sa primesti o despagubire pentru un zbor anulat, intarziat, refuz de imbarcare sau alt eveniment prevazut in legislatie speciala.
PRIMUL PAS
Poti introduce informatile si datele de zbor prin intermediul site-ului nostru in aproximativ 1 minut. Datele tale sunt in siguranta cu noi, nu le furnizam decat companiei aeriene cu ocazia cererii de despagubire si bancii pentru efectuarea platii catre tine.
In cateva zeci de minute, vom face o scurta cercetare a bazelor noastre de date pentru a afla potentialul si relevanta legala a cererii tale, si de asemenea orice informatie in legatura cu motivele si circumstantele care au afectat zborul tau. Apoi, te vom informa.
Politica noastra este orientata catre urmarirea companiilor aeriene doar in situatia in care exista o foarte mare probabilitate a succesului. Astfel, fata de clientii nostri si fata de companiile aeriene, ne pastram reputatia pentru integritate, echilibru, justete si detinem o rata ridicata a succesului, cu sau fara litigii.
In cazul in care detinatorul aproba, vei primi prin email Contractul pe care trebuie sa il completezi si sa-l printezi, semnezi si sa ni-l transmiti, urmarind instructiunile simple oferite.
O sa iti solicitam sa ne transmiti scan-uri sau fotografii ale documentelor pe care le ai in legatura cu zborul. Cheltuielile care sunt ocazionate pentru a ne pune la dispozitie documentele necesare sunt, in mod firesc, in sarcina ta, oricum de obicei ele sunt aproape inexistente datorita folosirii postei electronice, scan-ului, fotografiilor si semnaturii.
PASII URMATORI
Acum, detinatorul va face toti pasii necesari prezentand cererea de despagubire companiei aeriene pentru a primi compensatia.
Daca aceasta compensatie este refuzata de compania aeriana pe motiv de circumstante extraordinare, vom intreprinde o cercetare privata tehnica si confidentiala care sa confirme sau sa infirme astfel de circumstante. Putem, de asemenea, sa apelam la serviciile juridice specializate in acest domeniu pentru a obtine o opinie asupra admisibilitatii unui proces in instanta. Detinatorul nu are vreo obligatie de raportare a opiniilor expertilor, dar te vom informa despre aceste concluzii.
Detinatorul are latitudinea de a accepta, solicita sau negocia cu compania aeriana si/sau a apela la instanta de judecata si alte servicii sau entitati, inclusiv agentia de reglementare in domeniul aviatiei.
Daca detinatorul decide sa solicite compensatia prin intermediul instantei de judecata, prezenta ta nu va fi necesara, dar va trebui sa cooperezi cu noi in eventualitatea putin probabila in care instanta de judecata solicita orice documente, informatii sau evidente.
Toate costurile, inclusiv cheltuielile legale, sunt in sarcina noastra, indiferent de rezultat.
PLATA
Cand reusim sa obtinem compensatia, vom transfera partea agreata in cuantum de 70% catre contul tau bancar, in 5 zile de la data incasarii efective a banilor. Iti vom transmite, de asemenea, dovada cuantumului platii si data. Daca va exista orice indoiala din partea ta, vom permite companiei aeriene sa confirme aceasta informatie, chiar daca este confidentiala.
Plata este lipsita de cheltuieli, daca este efectuata in Lei (RON) prin transfer catre un cont deschis in Lei (RON) la o Banca din Romania. Plata prin alte metode s-ar putea efectua (ex: cec, paypal, transfer international interbancar), dar taxe pot fi deduse pentru aceste servicii (paypal comisioneaza plata, iar transferurile in Uniunea Europeana si in afara ei au costuri mai mari).
Daca detinatorul nu poate efectua plata din motive imputabile tie - ex: date de cont bancar gresite sau insuficiente, din noua plata se va deduce suma echivalenta a 12 Euro pentru costuri administrative si taxe bancare. Daca nu ne furnizezi o modalitate de plata, vom insista de cel putin 2 ori, apoi dupa 6 luni plata va fi anulata si considerata nedatorata.
In cazul cazul rezervarilor impartite, vom transfera toate platile intr-un singur cont doar daca celelalte persoane ne vor da instructiuni scrise sa facem asta. Altfel, plati individuale vor fi efectuate.
TERMENI SI CONDITII
CONTRACT
Prin “Contract” se intelege transferul drepturilor de a obtine compensatii (despagubiri) in baza Regulamentului (CE) Nr. 261/2004 al Parlamentului European si al Consiliului. Se aplica pentru unul sau mai multe zboruri care fac parte din aceeasi rezervare.
Contractul da dreptul detinatorului sa se comporte ca detinatorul legal al dreptului, ceea ce ofera mari avantaje, mai ales in cazuri ca cele ale litigiilor din instantele judecatoresti. Un alt avantaj pentru tine este sa primesti cat mai mult in final, pentru ca nu va interveni si TVA-ul (chiar si asa, trebuie sa verifici daca tara ta aplica asta sau alte taxe).
TERMENII CONTRACTUALI
Prin acest Contract detinatorul este obligat sa plateasca suma agreeata (70% din suma primita este pentru tine, libera de taxe, TVA), sa te informeze in fiecare etapa a procesului de cerere a compensatiei, sa faca tot ceea ce se poate pentru a primi compensatia si sa faca toate acestea fara ca tu sa-i datorezi vreo suma bani.
Tu, pasagerul, doar consimti sa nu negociezi cu compania aerina (sau sa lasi pe altcineva sa faca asta). Acest lucru nu este nevoie sa fie scris, atata timp cat nu vei avea dreptul legal sa il faci. Oricum, daca se intampla, trebuie sa ne informezi si daca primesti ceva de la compania aeriana trebuie sa ne platesti partea noastra de 30%. Apoi, in cazul in care noi obtinem despagubirea, aceasta va fi in intregime a noastra.
Tu vei sta linistit, relaxat si vei astepta, in timp ce noi vom avea grija de restul.
TERMENI FINALI
Putem negocia si accepta cu compania aeriana, in afara sau in instanta de judecata, orice intelegere pe care o consideram favorabila. Bineinteles ca este in interesul nostru comercial, alaturi de angajamentul semnat, sa obtinem maximul compensatiei datorate.
In situatia putin probabila in care pierdem procesul in instanta de judecata, Contractul se incheie si ti se retransfera dreptul de a obtine compensatii.
In mod exceptional, detinatorul are dreptul sa comercializeze acest drept pentru a fi avantajat in procesul de recuperare. Pentru a exemplifica, putem schimba pozitii cu o societate de avocati pentru a grupa calatorii aceleiasi curse pentru a intari pozitia in negocieri.
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE
Toate informatiile pe care le furnizezi detinatorului vor fi folosite in mod exclusiv pentru a indeplini obiectivele stabilite prin Contract. Ai dreptul de a cunoaste si schimba orice informatie pe care ne-ai furnizat-o.
Detinatorul se angajeaza sa respecte toate conventiile referitoare la managementul datelor, inclusiv Directiva privind Protectia Datelor cu Caracter Personal (CE), ca si alte politici de protectie a datelor, prezente sau viitoare, aplicabile.
▼ Politica de securitate a datelor cu caracter personal
Conform cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, DESPAGUBIRE ZBOR S.R.L. are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastră, un membru al familiei dumneavoastră ori o altă persoană.
Scopul colectării datelor este: colectare debite/recuperare creante.
Sunteţi obligat(ă) să furnizaţi datele, acestea fiind necesare obtinerii compensatiilor. Refuzul dvs. determină imposibilitatea recuperarii compensatiilor. Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator şi sunt comunicate numai următorilor destinatari: împuterniciţii, partenerii contractuali, societăţile bancare şi compania aeriană (persoanele implicate în procedură). Va puteţi exprima dorinţa de a primi sau nu informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de DESPAGUBIRE ZBOR S.R.L.
Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei. Totodată, aveţi dreptul să vă opuneţi prelucrării datelor personale care vă privesc şi să solicitaţi ştergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la secretariat. De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiţiei. Datele dumneavoastră nu vor fi transferate în strainatate, în vederea prelucrarii. Dacă unele din datele despre dumneavoastră sunt incorecte, vă rugăm să ne informaţi cât mai curând posibil.
Te invitam sa citesti si informatiile din sectiunea
INTREBARI FRECVENTE si la
MODALITATEA SIMPLA DE A PRIMI DESPAGUBIRI.