Tel. & WhatsApp:   +40 760 39 75 03   |   E-mail:  contact@despagubirezbor.ro
100% Romanesc    |     Blog
  • Despagubiri zbor - Blog

CUM CER DESPAGUBIRI PENTRU UN ZBOR INTARZIAT SAU UN ZBOR ANULAT?

Esti in aeroport sau pe drumul spre acesta si tocmai ai aflat ca ai un zbor intarziat sau un zbor anulat. Cu siguranta ai patit-o tu sau vreun cunoscut si chiar de mai multe ori! Se intampla adesea ca zborul sa fie amanat sau sa fie anulat. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa si accepti aceste situatii. Este important sa cunosti drepturile pasagerilor.

Pentru ca anual milioane de pasageri sunt afectati, Parlamentul European a adoptat Regulamentul (CE) nr. 261/2004 care stabileste drepturile pasagerilor si obligatiile companiilor aeriene. In cele ce urmeaza, iti prezentam cum poti obtine compensatii de 250 Euro pana la 600 Euro pentru fiecare pasager in parte.

Cand am dreptul la despagubire?

Cateva conditii sunt necesare pentru a putea avea dreptul la compensatie in Uniunea Europeana (UE):

1. Ruta
Zborul tau a decolat sau aterizat in UE (toate cele 28 state, inclusiv Elvetia, Islanda, Norvegia, Tarile de Jos) sau aterizeaza pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operata de o companie din UE sau decoleaza de pe un aeroport din UE catre o tara din afara Uniunii, indiferent daca zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE.

Exemplu:
- Zbor de la New York la Londra operat de British Airways - Eligibil
- Zbor de la Londra la New York operat de American Airlines - Eligibil
- Zbor de la New York la Londra operat de American Airlines - Neeligibil

2. Durata intarzierii
Pentru calcularea duratei intarzierii zborului se tine cont de ora programata pentru a sosi la destinatie. Daca la destinatia finala ajungi cu trei ore sau mai mult intarziere, ar trebui sa fii indreptatit la despagubiri.

3. Intarzierea sau anularea zborului trebuie sa se fi produs din vina companiei aeriene
Daca anularea sau amanarea zborului s-a produs ca urmare a unui act terorist sau a unei cenuse vulcanice, compania nu poate fi obligata la plata despagubirilor, aceste cazuri fiind considerate "circumstante extraordinare". Trebuie stiut insa ca problemele tehnice invocate de companiile aeriene nu sunt considerate "circumstante extraordinare".

Ce despagubire pot obtine?

Nu conteaza costul biletului de avion. Despagubirea este prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 261/2004, si se acorda in functie de distanta zborului si de durata intarzierii.
Pasagerii carora le-a intaziat zborul mai mult de 3 ore au, in principal, dreptul la urmatoarele compensatii (despagubiri):

Distanta

Mai putin de 1500km
1500 - 3500km
Mai mult de 3500km

Compensare

250€
400€
600€


Cum trimit solicitarea mea?

Solicit personal

Bineinteles! Poti incerca sa te adresezi cu o cerere de despagubiri scriind direct catre compania aeriana, la departamentul de relatii cu clientii, mentionand toate amanuntele legate de numarul zborului, amanarea si toate cheltuielile pe care le-ai efectuat, asteptand apoi un raspuns.

In cazul in care ai optat pentru aceasta varianta, trebuie sa te inarmezi cu rabdare, sa aloci timp pentru a purta corespondenta cu compania aeriana, pentru a verifica situatia descrisa de aceasta in aparare, pentru a citi drepturile pasagerilor si, nu in ultimul rand, sa incerci sa nu te stresezi daca raspunsul nu va veni sau va fi defavorabil. Din pacate, de cele mai multe ori companiile aeriene ignora cererile venite direct de la pasageri.

In plus, chiar in situatii clare de culpa, companiile aeriene, profitand de lipsa de experienta si necunoasterea in detaliu a legislatiei, vor incerca sa ofere pasagerilor alternative la plata obligatorie stabilita de Regulamentul (CE) nr. 261/2004, punand la dispozitie vouchere pentru a fi folosite ca reduceri de pret ale biletelor pentru viitoarele calatorii sau pentru cumparaturi in magazine.

Daca nu vei fi multumit de raspunsul companiei aeriene, va trebui sa o chemi in judecata si astfel este nevoie sa te familiarizezi cu procedurile legale, sa redactezi, sa sustii cererea, sa te prezinti in instanta si sa efectuezi platile necesare sustinerii procesului.

Folosesc o firma specializata si 100 % Romaneasca

O alta optiune este cererea despagubirilor prin intermediul unei firme profesioniste cum este Despagubire Zbor S.R.L. (firma Romaneasca, pentru Romani si nu numai). Aceasta preia toate indatoririle si respecta cu strictete prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 pentru obtinerea despagubirilor. In procedura de obtinere a compensatiilor firma verifica aspectele referitoare la incidentul care a provocat amanarea zborului, anularea sau refuzul la imbarcare, notifica si corespondeaza cu compania aeriana, iar in cazul in care cererea ajunge in instanta de judecata, depune toate eforturile sa obtina despagubirile care se cuvin pasagerilor.

Solicit personal Vs Avocat Vs Firma specializata

- Avantaje si dezavantaje -

Solicit personal

Avantaje:
- Se incaseaza intreaga compensatie (Despagubire Zbor S.R.L. are un onorariu de 25% din compensatie, mai mic decat al altor prestatori (>29%) + taxa de administrare intre 5 Euro si 40 Euro).

Dezavantaje:
- Cercetezi imprejurarile si aplicabilitatea legislatiei;
- Selectezi documentele, redactezi si transmiti cererea singur;
- Procedura poate fi complicata si de durata;
- Este posibil ca cererea sa nu primeasca raspuns sau sa ti se ofere o despagubire inferioara celei la care esti indreptatit prin Regulamentul (CE) nr. 261/2004;
- Daca solicitarea ta ajunge in instanta de judecata, este necesar sa suporti toate cheltuielile de judecata;
- Factor mare de stres (cereri, corespondenta, convorbiri telefonice).

Apelez la un avocat

Avantaje: - O parte din procedura este efectuata de acesta;

Dezavantaje:
- Risc cu costurile (cateva sute de Euro);
- Timp pierdut (cateva ore);
- Sanse de succes neclare (depinde de experienta avocatului in drepturile pasagerilor);
- Experienta necunoscuta (depinde de specializare);
- Factor mare de stres (intalniri, corespondenta, convorbiri telefonice).

Prin firma specializata - Despagubire Zbor S.R.L.

Avantaje:
- Procedura simplificata in care participarea ta este minimalista;
- Nu platesti nimic, daca nu obtinem despagubirea;
- Nu platesti nimic in avans;
- Nu exista taxa de administrare a procedurii (cei mai multi furnizori de astfel de servicii percep un comision de mentenanta);
- Beneficiezi de specialisti in domeniile de interes, in mod gratuit;
- Risc zero, stres zero.

Dezavantaje:
- Un singur onorariu de 25% care va fi achitat la momentul la care despagubirea care va este datorata este incasata.

Gata sa incepi?

In situatia in care alegi sa ceri singur despagubirea, pregateste-te sa redactezi cererea (in care sa mentionezi toate detaliile de zbor, rezervarea, data, ora, cauza intarzierii sau anularii, etc.) facand referire si la normele legale aplicabile si s-o transmiti prin posta, email sau fax companiei aeriene la serviciul clienti, iar apoi sa astepti un eventual raspuns.

Daca optezi sa trimiti cererea prin Despagubire Zbor S.R.L., ai de urmat cativa pasi simplii:

- Completeaza cererea de despagubire in cateva minute si vei primi un email cu suma probabila pentru care esti eligibil. Pentru completarea cererii vei avea nevoie de cateva detalii: numerele de zbor si rezervare, locul de decolare si destinatia, data, ora programate pentru decolare si aterizare si cauza amanarii sau anularii zborului.
- Veti primi un email de confirmare, instructiuni pentru furnizarea eventualelor detalii si finalizarea cererii.

Contractul tau cu compania aeriana trebuie sa fie executat de aceasta.

Nu renunta la dreptul tau! Obtine-ti despagubirea!


Despagubiri/ Compensatii Zboruri

Atat de usor! Incepe chiar acum!





Ai calatorit impreuna cu alta persoana sau cunosti partenerii de calatorie?
Recomanda-ne si astfel procedura de recuperare va fi mai usoara!


Despagubiri/ Compensatii Zboruri

Atat de usor! Incepe chiar acum!





Ai calatorit impreuna cu alta persoana sau cunosti partenerii de calatorie?
Recomanda-ne si astfel procedura de recuperare va fi mai usoara!